Waarschuwing

JFolder::create: Pad bevindt zich niet in open_basedir pad

Technieken

Orthese

Orthese techniekDe orthesetechniek is een aanvulling binnen de voetverzorgingspraktijk. De techniek is toe te passen bij orthopedische afwijkingen aan de voeten zoals standsveranderingen en teenafwijkingen. Door het geven van een individueel vervaardigd hulpstukje kunnen problemen vaak verminderd en verholpen worden. De behandeling is gericht op het behoud van of verbetering van de functionele beweeglijkheid van de tenen. Een orthese geeft pijnverlichting en kan corrigerend worden toegepast.

Nagelregulatie

Nagelregulatie is het verbeteren en begeleiden van de pijnlijke nagelvorm, of ingroeiende/ ingegroeide nagels door middel van heveling met behulp van een beugel. In de praktijk komen we veel verschillende ingroeiende en ingegroeide nagels tegen. Ik kan u van deze klacht afhelpen door het plaatsen van een nagelbeugel, hierdoor kan er veel pijn worden voorkomen.

Nagelreparatie

Nagelreparatie is een techniek waarbij door middel van gel of acryl een gescheurde , afgebroken of stootnagel hersteld kan worden. Ook kan men een nagel begeleiden in de groei. Men kan met een kunstnagel deze nagels gedeeltelijk of helemaal vervangen .

Antidruktechniek

antidruk techniekAntidruktechniek is een techniek die wordt toegepast als tijdelijke therapie. Men kan dit toepassen om pijnklachten direct te verminderen of om een wond drukvrij te leggen. Het doel van deze tijdelijke therapie is pijnvermindering.